Egyedül nem megy


A kiadvány elkészítése a ProFilii Alapítvány támogatásával valósult meg.

Felhasználói tájékoztató

Kedves Szülő! Kedves Pedagógus!

Örömünkre szolgál, ha egy, a szülők és a pedagógusok számára hasznos, valamint a gyerekeknek kedves kiadványt készítettünk. Gyermek – szülő – pedagógus hármassal kapcsolatosan megfogalmazott céljaink a következők voltak. A gyermek kezébe olyan történeteket szerettünk volna adni, melyek életkoruknak, osztályfokuknak megfelelő nehézségű, hasznos témákat dolgoznak fel igényes, kedves stílusban. Fontos volt, hogy a témák mindig valamilyen tanulsággal is szolgáljanak, illetve hogy mentálisan is támogassák a gyerekeket. A tananyagok feldolgozása plusz segítséget ad a részképességzavarral érintett gyerekeknek, az SNI-s vagy BTM-N-es tanulóknak egyaránt. A gyermeküket segítő, felelős szülőknek olyan lehetőséget szerettünk volna a kezükbe adni, mellyel az otthoni tanulás, plusz felkészülés is egy kellemes közös élmény lehet. Ezáltal a szülők is segítséget kapnak az otthon tanításra, gyakoroltatásra. Mindezt örömteli hangulatban tehetik,hiszen a tudnivalók feldolgozása egy modernebb, gyermekközpontúbb feladatsorban valósulmeg. A megoldókulcsok segítenek az ellenőrzésben, önellenőrzésben, olykor a feladatok megoldásában is.Pedagógus kollégáinknak a differenciált oktatás megvalósításához szerettünk volna praktikus,időtakarékos megoldást kínálni. A tehetséggondozás is egy megvalósult cél lett, hiszen a részképességzavarral élő tanulók sok esetben egy-egy területen kiemelkedő képességgel rendelkeznek, amely támogatásra, gondozásra érdemes. A meséket és a feladatkártyákat pedagógusok és gyógypedagógusok együttműködésében dolgoztuk ki, mely során figyelembe vettük a NATelvárásait, útmutatásait is. Egyik legfontosabb célunk az volt, hogy a gyerekek értő olvasása fejlődjön. Olyan történeteket hívtunk életre, amelyek a gyerekek érdeklődési körének megfelelő, saját életből vett történetekkelvagy a fantáziavilág bevonásával könnyebben értelmezhető szókészlettel rendelkeznek.Négy osztályfokon, 1-4. osztályig készült 10-10 mese, melyek mindegyikéhez tartozik egy 10 feladatból álló gyakorlati feldolgozás. Az anyagokat minden osztályfokon a kerettantervhez igazítottuk, így olyan tudást várnak el a gyerekektől, amely az adott évfolyamon elvárás. A mesékhez tartozó feladatkártyák segítségével lehet leellenőrizni, hogy a tanuló megértette e amit olvasott. Ezenkívül matematikai és nyelvtani tudás elsajátítására is irányulnak feladatok,melyek valamilyen módon kapcsolatban állnak a mesékkel, hogy ezzel is kedvesebb legyen a gyermek számára a feladat.

Aszövegfeldolgozás és a hozzá tartozó feladatkártyák használatának módja:

  1. Első osztályos gyermekeknél a szülő/felnőtt/pedagógus olvassa fel a mesét. Beszéljék
    meg a hallottakat! Magasabb osztályfokon már a tanuló olvassa és értelmezi a mesét önállóan.
  2. Ezt követően kezdhet neki a feladatkártyáknak. Javasolt a számozás sorrendjében halad-
    ni, de egy-egy kártyát is kiemelhetünk, ha konkrétan valamit be szeretnénk gyakoroltatni a gyermekkel.
  3. A mese végig legyen a tanuló előtt. Amennyiben nem tudja fejből a gyermek a pontos
    választ, bátran vegye elő a szöveget és keresse ki a megoldást.
  4. A megoldókulcsok segítségével van lehetőség az ellenőrzésre, vagy a megoldás lépésről-
    lépésre való elsajátítására.

Reméljük, hogy az elkészített mesék, történetek és a hozzájuk kapcsolódó feladatok legalább annyi örömet, sikerélményt és hosszú távú gyarapodást fognak adni a kedves „Felhasználók-nak”, mint amennyit nekünk, a szerzőknek adtak, hiszen a legnagyobb boldogság az örömmel végzett munka.

Barátsággal, a Szerzők

  1. osztály Mesék / Feladatlapok
  2. osztály Mesék / Feladatlapok
  3. osztály Mesék / Feladatlapok
  4. osztály Mesék / Feladatlapok