„Nem a gyereknek kellene iskolaéretté, hanem az iskolának kellene gyerekéretté válnia.”
Az óvoda-iskola átmenet általában nehéz mind a gyermeknek, mind a családnak. A gyermek az addig megszokott környezetből – ahol elsődlegesen a játéké volt a főszerep, ahol ismerős óvónénik, pajtások, barátok vették körül, ahol lehetőség volt a délutáni pihenésre és nem volt kötelező részt venni azokban a dolgokban, amihez nem volt kedve – hirtelen, sokszor egyik napról a másikba bekényszerül az iskolapadba, ahol elvárják tőle, hogy csendben, nyugodtan ülve 45 percen keresztül koncentráljon és dolgozzon. Erre egy 6-7 éves korú gyerek életkori sajátosságaiból adódóan sem képes, vagy ha képes is, az számára frusztrációt, nagyfokú fáradékonyságot, negatív érzéseket okoz.
Éppen ezért a KoRa iskolában nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy az óvodából az iskolába érkezés ne okozzon nehézséget.
Az első 2 évben fontosnak tartjuk, hogy a megtanítani kívánt dolgokat nagyon sok játékossággal, manipulációval, mozgással fűszerezve sajátítsák el tanulóink. A nap eleji beszélgető kör is ezt a célt szolgálja. Tudjuk, hogy a gyerekeknek reggel megérkezve szükségük van arra, hogy az érzéseiket kifejezzék, az örömüket – bánatukat megosszák, kissé lecsendesedve rákészüljenek a napra, illetve nekünk, pedagógusoknak is fontos, hogy lássuk, aznap milyen lelki/fizikai állapotban érkeznek az iskolába tanulóink. A tanórák nagy részében nem a padban ülve, tanári magyarázattal megtöltve adjuk át a tudást, hanem nagy hangsúlyt fektetünk a tapasztalatszerzésre, az önálló gondolkodásra. Amikor tehetjük, ismereteinket igyekszünk a külső világból meríteni, hogy ne a tankönyvből „biflázzák be”, amit tudni kell.
Az iskola légköre, a tantermek kialakítása, a pedagógusok gyerekközpontúsága mind azt célozza, hogy a hozzánk érkező gyerekek biztonságban érezzék magukat, és jó érzéssel jöjjenek az iskolába. Küldetésünk megvalósítani, hogy tanulás öröm legyen a gyerekek számára.
A teljesítménykényszer megelőzéseként fontosnak tartjuk, hogy osztályzatok helyett százalékos és szöveges értékelést alkalmazzunk, ami elsősorban visszajelzésként szolgál a szülőknek és pedagógusoknak egyaránt. Szabályok természetesen nálunk is vannak, amelyhez a gyerekeket fokozatosan szoktatjuk hozzá, illesztjük be az életükbe.
Nagyon fontosnak tartjuk, hogy az osztályokba járó diákokat, valamint az iskolánk tanulóit közösségé formáljuk, ahol a tanulók egymásra, a közösségre, a pedagógusokra egyaránt számíthatnak. Ennek érdekében napjainkat a közösségformáló játékok szövik át, valamint igyekszünk olyan lehetőségeket, programokat biztosítani, ami ennek megvalósulását segíti.
A KoRa iskola az együttműködés iskolája, ezért a közösség létrehozásában és formálásában feltétlen számítunk a családokra is.